Bira akciğer kanseri mi yapıyor?

Bira akciğer kanseri mi yapıyor?
Bira akciğer kanseri riskini artırıyor mu?

Yapılan araştırmaya göre, haftada 6 adet ya da daha fazla bira içenlerin akciğer kanserine yakalanma riski, içmeyenlere göre yüzde 20-50 oranında artıyor.

Yapılan bir araştırma, biranın akciğer kanserine yakalanma riskini artırdığını, şarabın ise azalttığını ortaya koydu.1980'li ve 1990'lı yıllarda elde edilen veriler ışığında yapılan araştırmaya göre, haftada 6 adet ya da daha fazla bira içenlerin akciğer kanserine yakalanma riski, içmeyenlere göre yüzde 20-50 oranında artıyor.Bira içen, ancak evinde düzenli olarak meyve ve sebze tüketenlerde ise bu oran azalıyor.

Şarap içmenin ise akciğer kanserine yakalanma riskini erkeklerde yüzde 40, kadınlarda yüzde 70 oranında azalttığını belirten araştırmacılar, bu durumun, bira ve şarabın farklı maddeler içermesine, şarap içenlerin genellikle daha sağlıklı yaşam biçiminin olmasına bağlı olabileceğini savundu.

McGill Üniversitesi bilim adamlarının, araştırmaya katılanların tütün alışkanlığı hakkında kesin bilgi edinmeleri sayesinde, tütüne bağlı akciğer kanserinin gelişimine neden olan faktörleri alkol tüketiminin neden olduğu faktörlerden ayrı tutmayı başardıkları ve bu sonuca ulaştıkları belirtildi.

Alkol kullananların genellikle sigara da içtiğini söyleyen araştırmacılardan Andrea Benedetti, alkol ve akciğer kanseri konusunda daha önce yapılan araştırmalarda karşılaşılan en önemli sorunun tütünün oynadığı rolü belirlemek olduğunu ifade etti.

Bu Haberi Paylaşın: Google | Facebook | Haberi Windows Live Sitesine Ekle Live | del.icio.us | MySpace | Digg

Bu Habere Gelen Yorumlar (0 Yorum Eklendi):

Toplam: | Gösterilen:

Bu Habere Yorum Ekleyin! comment

Lütfen güvenlik kodunu aşağıdaki kutucuğa giriniz:


  • Haberi Arkadaşına Gönder Haberi arkadaşına gönder
  • Haberi Facebook Profiline Ekle  Haberi Facebook Profiline Ekle

Bu Haberi Beğendinizmi? Oy Verin
0
Siteye Giriş Yap